Waarom vragen wij om persoonlijke adresgegevens?

Twee weken geleden hebben we al onze leden een vezoek gestuurd om zijn of haar persoonsgegevens zoals die bij ons bekend staan te controleren. Naar aanleiding daarvan zijn bij INCOSE-NL een aantal vragen binnengekomen over het opslaan van privé persoonsgegevens. Om transparant te zijn naar onze leden hierbij de reden waarom INCOSE-NL deze informatie graag wil bijhouden. 

Bij INCOSE-NL is iedereen lid op persoonlijke titel. Het bedrijf waarvoor je werkt of de functie die je bekleedt staat los van het lidmaatschap van INCOSE-NL. Uit praktijk is gebleken dat wanneer leden van werkgever wisselen, INCOSE-NL daar niet altijd van op de hoogte wordt gebracht. Dit zorgt voor extra inspanning en kosten om de contributiefactuur toch bij het lid te krijgen. In veel gevallen kunnen voormalig werkgevers vanwege privacyredenen geen contactgegevens verstrekken van oud-werknemers.

Om administratiekosten acceptabel te houden sturen we daarom de jaarlijkse contributiefactuur naar het persoonlijke adres. 

Bij je gegevens kun je aangeven via welke communicatiekanaal je bij voorkeur communiceert. (over de nieuwsbrief, etc). Als daar ‘zakelijke gegevens’ staat aangevinkt, zullen je privé contactgegevens door INCOSE-NL niet worden niet gebruikt voor een ander doel dan het versturen van de contributiefactuur. Het opslaan van uw gegevens voldoet ook volledig aan de eisen gesteld in de AVG.

 Mocht je hier nog vragen over hebben, neem dan contact op met INCOSE-NL via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.